
20/03/2025
El sector empresarial reitera el total rebuig a l’increment de l’impost sobre les estades en establiments d’allotjament turístic
Barcelona, 20 de març del 2025. El sector empresarial de l’allotjament turístic de Catalunya, representat per ConfeCat, la Federació Catalana de Càmpings, Apartur i Federatur, Foment del Treball Nacional, Gremi d’Hotels de Barcelona i PIMEC, s’ha reunit aquesta tarda amb Juli Fernandez, secretari general d’Economia i Finances, i Cristina Lagé, directora general de Turisme de la Generalitat de Catalunya, per abordar novament l’acord del Govern de Catalunya i el Grup Parlamentari Comuns que preveu doblar els imports de l’impost sobre les estades en establiments d’allotjament turístic a Catalunya.
Novament, en aquesta trobada els representants empresarials han reiterat en bloc el seu rebuig
total i unànime a les mesures previstes en l’esmentat acord. Així mateix, han reiterat la sol·licitud formalitzada en la reunió anterior a la Consellera d’Economia i Finances i al Conseller d’Empresa i Treball, reclamant que, abans de valorar tirar endavant amb aquesta proposta, el Govern de la Generalitat dugui a terme un informe econòmic exhaustiu que determini l’impacte negatiu que aquesta decisió pot tenir sobre el sector turístic de Catalunya i l’economia del visitant.
En aquest sentit, el sector empresarial expressa que es mantindrà ferm en la seva postura
contrària a la mesura, advocant per preservar la competitivitat i excel·lència de la destinació,
alhora que lamenta la manca de diàleg constructiu i empàtic per part del Govern de Catalunya.
Les entitats signants d’aquest comunicat de premsa són:
– ConfeCat – Confederació Empresarial d’Hostaleria i Restauració de Catalunya
– Federació Catalana de Càmpings
– Federatur – Federació Catalana d’Apartaments Turístics
– Apartur – Associació d’Apartaments Turístics de Barcelona
– Foment del Treball Nacional
– Gremi d’Hotels de Barcelona
– PIMEC – Micro, petita i mitjana empresa de Catalunya