
01/10/2025
Pimec defensa davant Feijóo un model de finançament autonòmic just per garantir el desenvolupament empresarial a Catalunya
L’empresariat català reclama mesures que permetin a les pimes guanyar dimensió, ser més productives i competitives
Cañete ha recordat la importància que les pimes estiguin degudament representades en els espais de concertació i diàleg social
Barcelona, 1 d’octubre de 2025. Pimec ha rebut avui a la seva seu la visita del president del Partit Popular, Alberto Núñez Feijóo, en el marc d’una reunió de la Junta Directiva de la patronal. Durant la trobada, el president de Pimec, Antoni Cañete, ha traslladat al cap de l’oposició les principals preocupacions i demandes de l’empresariat català.
Cañete ha subratllat que “l’infrafinançament crònic que pateix Catalunya constitueix un obstacle afegit per al creixement de les pimes i per a la competitivitat del conjunt de l’economia espanyola” i ha reclamat la correcció d’aquest dèficit estructural que limita la inversió en infraestructures, serveis i suport empresarial. Així mateix, ha defensat la necessitat d’“avançar cap a un model de finançament autonòmic més just i equitatiu, basat en el màxim consens polític, que no sigui extractor sinó tractor, i que garanteixi que les empreses catalanes es puguin desenvolupar en igualtat de condicions amb la resta de l’Estat”.
El president de l’entitat també ha fet referència a la fiscalitat a Catalunya, la comunitat autònoma amb una major pressió tributària de l’Estat, on existeixen 15 impostos propis que se sumen als estatals com l’IVA, l’IRPF o l’Impost de Societats.
Cañete també ha recordat a Feijóo que les empreses catalanes i espanyoles són molt més petites que les dels països del nostre entorn. Aquesta menor dimensió empresarial explica per què altres economies europees són més productives, més competitives i generen més benestar. “Per això necessitem mesures estructurals i estables que permetin a les nostres pimes créixer, guanyar dimensió i competir en igualtat de condicions”, ha assenyalat.
En aquest context, el president de Pimec ha destacat que aquesta realitat és conseqüència, en part, d’una “anomalia històrica: les pimes no han tingut veu pròpia en el diàleg social espanyol”. Per aquest motiu, ha recordat la importància de corregir aquesta situació i garantir que les pimes estiguin degudament representades en els espais de concertació i diàleg social.
Més enllà d’aquestes qüestions, la Junta Directiva de Pimec ha traslladat al líder popular altres preocupacions clau del teixit empresarial català, entre les quals destaquen les dificultats per trobar personal qualificat, la morositat, el cost de l’energia, la dificultat perquè les pimes accedeixin a la contractació pública, l’elevat absentisme laboral o la burocràcia administrativa que frena la competitivitat de les empreses.
En concloure la trobada, Pimec ha agraït a Feijóo la interlocució amb el teixit empresarial català i el diàleg constructiu i li ha demanat que incorpori aquestes demandes en la seva agenda política i que promogui un full de ruta clara i ambiciosa que permeti a les pimes catalanes guanyar dimensió, estabilitat i condicions d’igualtat respecte a altres comunitats.
Per la seva banda, Feijóo ha valorat positivament la interlocució amb l’empresariat català, manifestant que “les pimes són una part fonamental en el diàleg social”. Així mateix, ha explicat als membres de la Junta Directiva de l’entitat que el Partit Popular “aposta per eliminar traves burocràtiques i regulacions a les empreses per afavorir-ne el creixement, de manera que les pimes de 250 treballadors siguin com les que en tenen 50, evitant així que les mitjanes empreses que volen créixer i superar els 49 empleats siguin penalitzades amb més burocràcia, tràmits i la pèrdua d’ajuts”.
La trobada també ha comptat amb la presència de Juan Bravo, vicesecretari d’Hisenda del PP, Alejandro Fernández, president del PPC, i Daniel Sirera, president del Grup Municipal del PPC a Barcelona.